Manni, mafya için kuryelik yapmaktadır. Bir kaza sonucu mafyanın parasını kaybetmiştir ve sevgilisi Lola’dan yardım istemiştir. Lola’nın yardım için 20 dakikası vardır, oldukça kısa bu sürede hızlıca hareket emesi gerekmektedir.
Film S. Herberger’in alıntısıyla başlıyor. “Her oyunun sonunda oyunun başına dönersin.” Bu alıntı aslında filmin bütünüyle oldukça bağlantılı. Lola mevcut 20 dakika içerisinde sonuca ulaşamadığında film, filmin başına dönüyor. Küçük farklılıkların yarattığı değişikliklerle yeni hayat şekilleniyor. Film bu yanıyla biraz “Kelebek Etkisini” hatırlatıyor.
Filmde çok hoş detaylar var. Lola’nın koşma sürecinde karşılaştığı kişilerin gelecekleri, “ve sonra” şeklinde fotoğraf kareleri ile ekranımıza geliyor, bu oldukça başarılı bir şekilde yapılmış. Ayrıca Lola’nın koştuğu bazı sahneler çizgi film olarak yapılmış. Bu durum filmin yüksek temposuna çok uyum sağlamış. Ayrıca filmde kullanılak tekno müzikler farklı bir ambiyans sağlamış. Filmde Lola’nın olmadığı sahneler farklı bir kamera ile çekilmiş ve bu durum filmin bütünlüğünü bölmekten öte güçlendirmiş. Filmde bu ve bunun gibi bir çok detay var. Belki daha geniş bir vaktimizin olduğu bir zaman kapsamlı bir “Lola Rennt” okuması ile karşınızda oluruz.
Bu filmi neden izlemeli?
-Hepimiz hatalarımızı geri alıp, olayları farklı şekilde yaşamak isteriz, bunun gerçek oluşunu izlemek için.
-Farklı kamera teknikleri, film içindeki animasyonlar ve tekno müziğin sinema ile uyumunu görmek için.
Ek olarak şunu ekleyelim, filmin başındaki “Her oyunun sonunda oyunun başına dönersin” alıntısının ardından şehir haritasını görüyoruz ve farkediyoruz ki Lola’nın evi sonsuzluk sembolünün ortasında yer alıyor. Bu da Tykwer’ın bebiş bir göndermesi.
Taha'nın Puanı;
Umut'un Puanı;
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder